Rot-Balans Ayarı
Her 5 bin kilometrede bir rot ve balans ayarlarının kontrol edilmesi gerekir. Böylece arcınızın lastik ömrünü uzatmakla beraber, yaşanabilecek birçok arızanın da önüne geçebilirsiniz. Rot ve balans ayarı bozuk araçlarda sürüş deneyimini zayıflatır. Düz yolda araç sağa veya sola çekebilir. Titremeler meydana gelebilir. Bunların düzeltilmesi için araç alt takım sistemini ifade eden rot ve lastik balansları üzerinde iyileştirme yapılır.
Balans ayarı sırasında lastikler çıkarılır ve balans makinesine bağlanarak ayarı yapılır. Rot ayarı için araç ön düzen makinesine bağlanır ve kontroller yapılır. Var olan dengesizlikler düzeltilerek, araç sürüş deneyiminin yükseltilmesi sağlanır. Balans ayarlarında yapılan düzeltme sonrasında sorunlar devam ediyorsa, araç aks sisteminde problemler olabilir. Bu da seyyar balans makinesinde ayarlanarak çözülebilir.